آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت عیادت وزیر ارشاد از «رضا رویگری» سریال «آکتور» از شبکه فرانسوی ـ آلمانی «آرته» سر در آورد! دورهمی هنرمندانه نسل جوان |  برپایی نمایشگاه نقاشی «پیرامون» در  گالری هنگام حضور در  جشنواره‌ها برای پیشرفت لازم است، ولی کافی نیست آواز پرنده‌های صبح (۲) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی|۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود کتاب خوب یعنی تراول! گزارشی از نمایشگاه گروهی «به رنگ زیارت» در نگارخانه رضوان سریال جدید «رخنه» از امشب پخش می‌شود (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیم «اخت الرضا» همزمان با میلاد حضرت‌معصومه(س) به خانه‌ها می‌آید + زمان پخش زمان پخش و تکرار سریال «رخنه» در شبکه یک + اثری درباره نمایش توان علمی و دفاعی کشور کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد بازگشت «۸۷ متر» کیانوش عیاری به تلویزیون «حمید نیلی» مدیرکل هنر‌های نمایشی شد
سرخط خبرها

نشست نقد و بررسی کتاب «چشمه‌های بهشت» برگزار شد | مهم‌ترین رهاورد سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو توسعه علم و فرهنگ اسلامی بود

  • کد خبر: ۱۸۴۳۲۲
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
نشست نقد و بررسی کتاب «چشمه‌های بهشت» برگزار شد | مهم‌ترین رهاورد سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو توسعه علم و فرهنگ اسلامی بود
همزمان با دهه پایانی ماه صفر، نشست نقد و بررسی کتاب «چشمه‌های بهشت» در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نشست با حضور محمد هادی زاهدی نویسنده اثر و صالح مدرس زاده مجری و کارشناس کتاب در شارستان آیت الله طبسی میزبان حضور علاقه‌مندان به سیره رضوی بود.

محمد هادی زاهدی نویسنده و پژوهشگر اثر در این نشست گفت: عصر امروز دنیای فراوانی داده و اطلاعات و ارتباطات است به نحوی که رسانه مفهوم گسترده‌تری از پیش دارد. امروزهر فرد یک رسانه است و می‌تواند انواع اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهد.

 وی ادامه داد: توسعه و گسترش رسانه‌های مختلف در جامعه مزایا و معایبی دارد. از مزایای آن می‌توان در دسترس بودن اطلاعات در زمینه‌های مختلف عنوان کرد. گسترش انواع مطالب نادرست و شبه‌های مختلف به خصوص در حوزه مذهبی از جمله معایب آن است. متاسفانه با ضعفی که در حوزه نظارت بر اینگونه مسائل وجود دارد شبهه‌ها در گستره وسیعی فراگیر می‌شود. چه بسیار مطالبی که از مداحان، سخنرانان در مجالس عزاداری مطرح شده که منبع درستی نداشته و با ایجاد شبهه در فضای مجازی پخش شده است و رسانه‌های معاند از آن برای دستاویزی علیه اندیشه‌های دینی بهره گرفته‌اند.

نویسنده کتاب «چشمه‌های بهشت» تصریح کرد: در این حوزه تنها راه نجات ما این است که با تکیه بر مبانی و آموزه‌های اصیل اسلامی که از امام معصوم صادر شده است پایه‌ها و شالوده فکر و اندیشه را محکم کنیم. هنرمندان، نویسندگان، شاعران، مداحان، واعظان و ... برای انتقال اطلاعات و آموزه‌های اسلامی از منابع دست اول استفاده کنند و با فهم درست آموزه‌های اسلامی در گسترش آن در جامعه تلاش کنند.  

 وی با تاکید بر ضرورت برگرداندن منابع اسلامی  و به روز رسانی آنان با زبان روزآمد تصریح کرد: سه قدم اصلی در باز تولید و بازآفرینی معارف اسلامی این است که اصول مبانی و آموزش‌های اصیل اسلامی را از منابع اصلی استخراج کنیم، آن را درک کنیم و با ترجمه روان و زبان روزآمد در دسترس همگان به خصوص علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و معارف اسلامی قرار دهیم.

زاهدی، کتاب عیون اخبار الرضا را قدیمی‌ترین کتاب موجود پیرامون امام رضا (ع) خواند و اظهار کرد: در «عیون اخبار الرضا (ع)» روایات پراکنده‌ای از امام رضا (ع) در موضوعات مختلف آمده است که در کتاب «چشمه‌های بهشت» سعی شده است شبهات پر بسامد در فضای مجازی و روایاتی از امام رضا (ع) که مورد نیاز جامعه بوده گزینش شود.

وی در ادامه مهم‌ترین رهاورد سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو را توسعه اسلامی علم و فرهنگ عنوان کرد و افزود: یکی از بخش‌های اصلی کتاب «چشمه‌های بهشت»، فصل مناظرات امام رضا (ع) است که درآن نکات اوج گفت‌کو‌ها حضرت در مرو و مناظرات ایشان با عالمان ادیان دینی دیگر در مرو مطرح می‌شود.  

زاهدی یاداور شد: خوشبختانه در حوزه رضوی و زندگی امام رضا (ع) کتاب‌های مختلفی از منظر سیاسی، فرهنگی و کلامی و ... نوشته شده است به نحوی که یک کتابخانه تخصصی برای امام رضا (ع) در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به خود اختصاص داده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->